Van Zoetermeer naar Whitehorse,

9 juli 2015 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Ha luitjes,

Maandagmorgen om half vijf (dus heel vroeg) hebben wij Mirjam opgehaald. Zij brengt ons naar Schiphol, daarvoor nog onze dank. Voordeel hiervan is geen files. Om 07:15 uur zouden wij vetrekken naar Londen. Hier hebben wij dan 2,5 uur overstap tijd. Maar tot onze schrik staat een van de motoren open en staan er wel vijf mensen omheen druk pratend en te gebaren. Er onder zien we een behoorlijke plas met olie. Dan wordt er omgeroepen dat er een nieuw onderdeel moet komen en de er een vertraging is van een uur. Alle radertjes gaan dan draaien, als we de aansluiting niet halen wat dan , moeten we het hotel bellen etc…… L. Maar gelukkig zijn we nog op tijd en kunnen wij gelijk aanschuiven voor het boarden. Pf wat een opluchting.

Van Londen vliegen we naar Vancouver waar we zeven uur moeten wachten voor de vlucht naar Whitehorse. We gaan dit niet op het vliegveld doen maar gaan met de metro de stad in naar the Waterfront. Het weer is heerlijk en we genieten van de mooie boten en de watervliegtuigen die hier af en aan vliegen. Op een terras genieten we van een wit biertje en een heerlijke lunch.  Dan weer terug naar het vliegveld voor onze vlucht naar Whitehorse. De vermoeidheid begint zo langzamerhand flink toe te slaan. Nog 2,5 half uur vliegen en dan zijn we er eindelijk. Al met al een dag van “27 “uur. Gelukkig worden we opgehaald en zijn we met 10 minuten bij het hotel.

Lekker douchen en dan genieten van een heerlijke nachtrust.

We hebben heerlijk geslapen en nemen in het hotel een ontbijt. Dat is toch weer even wennen hoor, ze houden hier wel van een stevig ontbijt alla de Engelsen. Berend gaat lekker aan de pancake’s en ik toast met ’n gebakken ei.

We lopen nog even naar de rivier de Yukon en zien daar de Radarboot de Klondike nog overgebleven uit de tijd van de goudkoorts. Dan worden we opgehaald door het verhuurbedrijf. Het papierwerk is snel gedaan en dan gaan we onze nieuwe aanwinst bekijken. Volgens ons is deze toch weer iets groten dan dat we besteld hebben. Maar hij ziet er prima uit en alle deuren blijven netjes dicht zitten ;-) . Dan op weg naar de supermarkt voor de nodige boodschappen. We besluiten om niet zover meer te rijden, even lekker rustig aan doen na zo’n dag als gister. Onderweg gaan we nog naar de  miles canyon en zoeken dan een camping op. We zitten nu lekker onder de bomen naast de camper, het weer is schitterend en we hebben net genoten van onze eerste BBQ.

Het internet is hier overal slecht.Jammer.

Morgen gaan we naar Skagway.

1. Ruud de Ruiter:
    9 juli 2015
    Fijne vakantie en heel veel plezier en we gaan jullie volgen !
  2. Frieda:
    9 juli 2015
    Klinkt nu allemaal al goed ! Geniet!
  3. Maaike en Yvon:
    Gaaf!!!
  4. Nel:
    9 juli 2015
    Vanuit Zierikzee een goede en interessante reis.
  5. Wout Jonker:
    9 juli 2015
    heerlijk dat jullie er nu ook echt zijn en alweer een paar dagen op weg ! Genieten maar
  6. Paula:
    9 juli 2015
    Wat ziet het er allemaal toch schitterend uit
  7. Paul:
    9 juli 2015
    Alsof er niks veranderd is. Een ander shirtje aan maar de rest is verdacht herkenbaar. Zeker weten dat het geen foto's uit 2012 zijn??