weer richting Canada

26 juli 2015 - Valdez, Alaska, Verenigde Staten

Dag 20

Vandaag een rustige maar wederom een prachtige  dag. Eerst wat in Seward rondgekeken. Getankt en boodschappen gedaan. We verbazen ons iedere keer weer hoe duur hier de levensmiddelen zijn in Alaska. Nadat we Seward verlaten hebben besluiten we alvast een eind richting Whittier te gaan waar we morgen de boot na Valdez nemen. Onderweg gestopt bij Moose Pass. Een dorpje van 4 huisen. Hier zagen we in een stromend beekje zalmen zwemmen. Ze hadden al kuit geschoten en wachten hier eigenlijk op de dood. Volgens de mensen zijn deze niet meer eetbaar. Van andere mensen hoorden we dat bij de Russian rivier beren gezien zijn.  Er zijn daar veel mensen aan het vliegvissen. Toevallig ligt deze rivier aan een Campgrond. Dit is een camping zonder stroom, water en afvoer. We wilden hier wel een nachtje staan , maar er was geen plek. We konden op de wachtlijst en dan om 17:00 uur horen of er nog open plaatsen waren. Wij hadden lot nr.5. De ranger noemden 3 namen en die waren aanwezig. Bij het opnoemen van nr.4 hoorden wij dat deze niet aanwezig was. Dus wij hadden plaats. Een prachtige plaats midden in het bos. Snel een kampvuur gemaakt en de bbq aangestoken. ’s-Avonds begon het te regenen.

Dag 21

Het heeft de gehele nacht geregend en dat doet het nog steeds. We gaan naar Whittier om daar de veerpont te nemen naar Valdez. Deze duurt 5,5 uur. We hadden gehoopt op een mooie tocht maar dat valt tegen door het zeer slechte weer. Veel regen en laaghangende bewolking. Van de omgeving hebben we niets gezien. Onderweg nog wel dolfijnen en wat zeehonden gezien. Ook wat ijsbergjes.  De boot was mooi op tijd in Valdez. Dichtbij de haven zagen we een Camping. Hier staan we nu met de omgeving totaal in de wolken.   Na een stel schitterende dagen krijgen we nu wat minder weer.

1. Paula:
    27 juli 2015
    Jammer van dat weer maar toch een hele belevenis.
  2. Mirjam huttinga:
    28 juli 2015
    Wat jammer van het weer, hopelijk knapt het snel op!
    xxx
  3. Thea:
    28 juli 2015
    Lijkt Nederland wel Qua weer, maar jullie zien mooie dingen en blijf lekker genieten