reisdag naar Beaver Creek

11 juli 2015 - Beaver Creek, Canada

Je hebt van die dagen dat je er niet aan ontkomt. een lange reisdag !!! We zijn nog in Canada en moeten van Haines Juction naar Beaver Creek. Een rit van net geen 300 km. Onderweg nog een lekker stuk gewandeld de spruce beetle trail.  Veel borden langs de route met informatie over het leven in het bos. Daarna nog een bakkie gedaan in Destruction Bay. Leuke naam voor een dorp met 4 huizen. de Alaska Highway werd steeds slechter. Dat heeft te maken met de perma frost in de bodem.. Daardoor moesten we een stuk van 25 km over gravel, waarvan de laatste 10 km achter een volgwagen. Nu staan we op een camping in Beaver Creek , 80 km voor de grens met Alaska. Morgen duiken we Alaska weer in.

Het tijdsverschil met Canada is 9 uur. Met Alaska is het 10 uur. Wij lopen dus een halve dag achter op jullie.

Het weer is goed. 1 nacht regen gehad en overdag af en toe een klein buitje. toch veel in de zon gezeten.

Hoogte punt van de dag : een beer gezien !!

groeten Berend en Brigitte.        6  foto's bijgevoegd.

Paul: het voelt weer als thuiskomen. de foto's zijn echt uit 2015. Kijk maar naar de BBQ !!

Paula: jou tijd komt over 7 weken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob Gaspers:
    11 juli 2015
    Hallo Berend en Brigitte
    Jaloersmakend als je dit allemaal leest,vroeger (je kent die tijd toch wel Berend : ijzeren mannen in houten schepen op verre reizen) namen ze wel eens een apie mee na zo'n verre reis. Maar een beer?! Alhoewel, die camper is er groot genoeg voor en misschien wel gezellig zo met z'n drietjes.
    Fijne trip verder.
    Groet
    Rob.
  2. Wout Jonker:
    Geweldig !
  3. Mirjam huttinga:
    12 juli 2015
    Maar waar is de foto van de beer? Zie er alleen 1 van een Beer(end) ;-)
    Mooi verhaal! Ben benieuwd naar al jullie avonturen, xxx
  4. Gerrit en Anneke:
    12 juli 2015
    Zo een beer!!!! Nu kan de vakantie helemaal niet meer stuk. Zag hij jullie ook :-)???
    Het is weer allemaal geweldig wat jullie meemaken. Geniet lekker verder.